(Készült a Kamine & Kachelöfen kiadványban megjelent cikk alapján)
Egyes, a divatszakmában jártas szakemberek szerint a viszonylag rövid életű divatirányzatokkal ellentétben vannak olyan tartós változások a fogyasztási szokásokban, amelyeket hosszú ideig, akár 50 évig is hatnak. Ezeket a változásokat megatrendeknek szokták nevezni.
Az 1950 – 2000 közötti időszak
Ilyen megatrend volt például 1950 – 2000 közötti időszak, amikor az automatizálás, a szakismeretek bővülése, a globalizáció, a szórakozási lehetőségek kiterjedése valamint a fogyasztás jelentős bővülése határozta meg a fogyasztási szokásokat. Ebben az időszakban elterjedtek a határozott, markánsan kifejező színek, mint a fekete (erő, hatalom) és fehér (ártatlanság) valamint a hagyományos barna és fenyőzöld szinek.

Új megatrend forduló
Az új megatrend ezzel szemben több tekintetben ellentétes. Előtérbe kerül az információs háló, a szociális érzékenység, a környezeti felelősség, és erős egészségtudatosság, ami felértékeli a sport és pl. a biotermékek szerepét. Ezzel az értékváltással együtt változik a színskála is. A jelenlegi trendben a színpalettát a barna árnyalatai uralják, a finom homok árnyalattól (elégedettség, nyaralás) a meleg sötét barnáig (megállapodottság, biztonság). Az autóipar már reagált erre, és a fehér autók helyett új barna palettával álltak elő.

Különböző stílusok:


A Green life élet- és lakóstílusban jelenik meg leginkább a tartósság iránti igény. A következetesen alkalmazott természetes anyagok kitűnő kézműves munkával elkészítve jelentik ennek a stílusnak a filozófiáját. Sokszor a lakóterek kandallói, cserépkályhái csak az év néhány napján töltik be eredeti funkciójukat a fűtést, a céljuk a kellemes közérzet biztosítása a sötét téli napokon. Az organikus formák és a kályhaépítő mester egyedi kézimunkája teszi a „zöld” lakberendezés csúcspontjává a kályhát.
A Vitálkályha studiónál a kályhák tervezésekor messzemenően figyelembe vesszük a fentiek szerint átalakuló értékválasztást, valamint az ezzel változó szín és formai trendeket.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése